وبلاگ

شارژر باتری ماشین

شارژر باتری ماشین

انواع شارژر باتری ماشین:

شارژر باتری ماشین انواع متفاوتی دارد که در ادامه برای آشنایی کامل با درباره آن توضیحاتی داده می‌شود. این شارژر باتری ها بصورت اتوماتیک و غیر اتوماتیک در زرچین صنعت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

در این کمپانی ما متعهد هستیم محصولات و خدمات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و با رضایت مشتری بالا ارائه بدهیم

 دستگاه شارژ باتری:

درصورتی که باتری ماشین سالم باشد بهترین کار پیشگیری کردن از خرابی آن است به این صورت که به تدریج و فقط مواقعی که شارژ نداشته باشد باید برای شارژ باتری از دستگاه شارژ باتری استفاده بشود تا طول عمر آن باتری افزایش پیدا کند.

این دستگاه های شارژ باتری متنوع هستند که معمولا از سرعت شارژ 2 آمپر تا 10 آمپر در بازار موجود است و دارای قیمت مناسب و کارایی های مناسب و مفید می‌باشد.

این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم جریان انتقال برق به باتری با سرعت های مختلف را دارا است اما پیشنهاد ما برای شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ باتری، پایین ترین سرعت آن است تا مشکل برای باتری ایجاد نشود.

طریقه استفاده از شارژر باتری:

برای شارژ کردن باتری ماشین، اول از همه باید باتری ماشین را خارج کرده و سیم های ماشین را از ترمینال های باتری جداسازی بکنید.

در تمامی مراحل شارژ کردن باتری باید حتما ماشین خاموش باشد و تمامی تجهیزات برقی ماشین خاموش باشد.

اول از همه باید برای شارژ کردن باتری، سطح الکترولیت را چک بکنید و اگر سطح آن کم بود باید مقداری الکترولیت به آن اضافه کنید.

سپس با استفاده از جوش شیرین و آب و مسواک تمامی رسوبات باتری پاکسازی شود و بعد دستمال تمیز خشک شود.

برای شارژ کردن باتری ماشین باید حتما با دقت فراوان سیم مثبت دستگاه شارژ به ترمینال مثبت باتری متصل شود و سیم منفی دستگاه شارژ به ترمینال منفی باتری وصل شود به هیچ عنوان اشتباه و جابجا وصل نشود.

دوشاخه ی مربوط به دستگاه شارژ به برق وصل کنید و دستگاه را روشن بکنید. نشانگری که روی دستگاهای شارژ است نمایانگر آمپر باتری است و نشان دهنده شارژ کردن باتری ماشین است.

بعضی از این دستگاه ها برای شارژ کردن باتری ماشین بصورت اتومات و بعضی دیگر غیر اتومات (دستی) شدت جریان برق را تنظیم می‌کند.

انواع شارژر باتری ماشین:

شارژر باتری ماشین سه دسته هستند و برای استفاده از آنها بهتر است آنها را بشناسید.

 

  • شارژر قطره ای:

یکی از مدلهای شارژر باتری ماشین، شارژر قطره ای می باشد. شارژرهای قطره ای آمپر ثابت و پایین دارن. شارژر قطره ای به این معناست که مقدار مشابه با میزان تخلیه شده ی شارژ آنرا شارژ کنید. این مدل شارژر قطره ای، برای کامل کردن شارژ در حین ذخیره سازی بسیار مناسب است.

نمونه های قدیمی تر و ارزان تر آنها شامل دکمه ها و دستگیره هایی هستند که اجازه می‌دهد برای صرفه جویی در  زمان ،زمان بارگذاری شده‌ی آن را کاهش داد. هرچند این کار طول عمر باتری را کاهش میدهد اما درعوض در زمان صرفه جویی شده است.

بزرگترین مشکل شارژر قطره ای این است که مداری برای اندازه گیری وضعیت باتری و شارژ آن نیست و اصلا ایمنی ندارد، و فقط شامل یک فیوز میباشد.

این یعنی نمیتوان باتری را بدون نظارت به شارژر قطره ای وصل کرد زیرا قطعی ندارد و خطرناک است و باید بصورت دستی قطع شود.

 

شارژر باتری صنعتی

شارژر باتری صنعتی

 

  • شارژرهای هوشمند باتری:

این نوع از شارژر باتری ماشین، سریع تر و ایمن تر است.

وضعیت باتری در این مدل کنترل و برنامه ریزی میشود و به محض شارژ شدن وارد پروسه تعمیر و نگهداری میشود.

شارژرهای هوشمند باتری از شارژ شدن زیاد و داغ شدن باتری جلوگیری میکند و باعث کاهش طول عمر باتری نمیشود.

باز هم عملکرد شارژرهای هوشمند بستگی به برند و قیمت محصول دارد. برای شارژ کامل باتری باید از شارژرهای هوشمند با توان بسیار کم استفاده بشود.

 

نوع دیگر از شارژر باتری ماشین، جامپ استارتر می‌نامند.

در مواقع ضروری از جامپ استارترها استفاده می‌شود و مدلهای مدرن و جدید آنها بسیار کوچک است. جنس باتری آنها معمولا لیتیومی است و همین باعث وزن پایین این نوع شارژر می‌شود.

آنها معمولا با تعداد زیادی کابل های جامپر بهم وصل هستند. داخل این جامپ استارترها میکروکنترلرهای داخلی وجود دارد که از افزایش ولتاژ دستگاه جلوگیری می‌کند تا دستگاه آسیب نبیند.

این جامپ استارترها فقط برای کمک به روشن شدن ماشین ساخته شده و برای شارژ باتری ها نیست. وقتی ماشین روشن بشود دینام، باتری را شارژ می‌کند.

 

بهترین شارژر باتری ماشین

شارژر باتری ماشین

 

هشدارهای ایمنی در هنگام شارژ باتری ماشین:

یکی از خطرناک ترین و شایع ترین خطرات زمانیست که باتری زیادی از حد شارژ شود و باعث آتش سوزی و انفجار می‌شود. به همین دلیل بسیار توصیه می‌شود هنگام شارژ شدن باتری توسط شارژر قطره ای حتما با نظارت و دقت انجام بشود.

حتما یک مکان زمینی مناسب را پیدا کنید تا ترمینال منفی شارژر قطره ای به چیزهایی همچون بلوک موتور یا پیچ رنگ نخورده وصل شود.

وصل کردن گیره شارژر به قسمت منفی باتری خطر آتش سوزی و انفجار را افزایش می‌دهد.

حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید و از کارهایی که گفته شده انجام ندهید، اجتناب کنید. و از بوجود آوردن جرقه بشدت بپرهیزید.

به هیچ عنوان سعی نکنید ماشین را به باتری خراب و آسیب دیده وصل کنید و حواستون به بوی بد و عجیب و نشتی ها و خرابی های پایانه ها باشد.

هر علائم عجیبی دیدید بهتر است احتیاط کنید و از شارژ باتری خودداری کنید.

 

شارژر باتری ماشین

شارژر باتری ماشین

 

تشخیص کامل شدن شارژ باتری:

زمانی که دستگاه شارژر در حال شارژ کردن باتری ماشین است باید حواستون حتما به نمایشگر روی دستگاه شارژ باتری باشد.

اگر عددی که روی نمایشگر ظاهر می‌شود به عدد تنظیم شده نزدیک باشد، نشان می‌دهد شارژ باتری در حال کامل شدن است.

زمانی که شارژر باتری دیگر به باتری برق نرساند، از آمپر دستگاه شارژر باتری کاسته می‌شود و این نشان دهنده ی آن است که باتری ما کاملا شارژ شده است و شارژ کردن را ادامه ندهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *